Beta-alanina

Beta-alanina

Jednym z ważnych składników suplementów, dostępnych dzisiaj na rynku, jest beta-

betketaate

alanina. Naturalnie występuje ona w czerwonym oraz w białym mięsie. Polecana jest wszystkim tym, którzy na co dzień uczęszczają na siłownię lub ćwiczą w domu. Głównym celem, dla którego jest ona używana, jest zapobieganie spalaniu mięśni, tzw. katabolizacji. Następuje to zazwyczaj po bardzo intensywnych treningach.

Zalety beta-alaniny

Beta-alanina dodatkowo sprawia, że nasze mięśnie są lepiej dotlenione. Pomaga to osiągać lepsze wyniki na siłowni. Zakłada się, że codziennie powinniśmy przyjmować od 3 do 8 gram beta-alaniny. Stosuje się ją zarówno przed, jak i po treningu. Najpopularniejszym sposobem jej przyjmowania są różnego rodzaju suplementy. Często występuje w parze z kreatyną, którą często wybierają osoby regularnie trenujące. jest to jeden z ważniejszych suplementów, jeśli chcemy osiągnąć lepsze wyniki na siłowni i zbudować mięśnie. Warto więc sprawdzić obecne na rynku produkty i wybrać taki, który najlepiej spełni nasze oczekiwania.

Jak zredukować tkankę tłuszczową

Jak zredukować tkankę tłuszczową

Co jest najczęściej powodem, dla którego decydujemy się na rozpoczęcie regularnych treningów i modyfikację swoich nawyków żywieniowych na zdrowsze? Jak powszechnie wiadomo, najczęściej jest to chęć utraty zbędnych kilogramów, czyli redukcji tkanki tłuszczowej. W dzisiejszych czasach coraz większa ilość ludzi prowadzi siedzący tryb życia. Nie wpływa to dobrze ani na nasze zdrowie, ani na naszą sylwetkę. Brak regularnej aktywności fizycznej i nieodpowiednie odżywianie prowadzą do nadwagi, a następnie do otyłości. Wbrew temu, co większość z nas myśli, otyłość nie jest tylko problemem natury estetycznej. Nadmierna ilość tkanki tłuszczowej może przyczyniać się do wielu groźnych chorób, a także do obniżenia komfortu życia osoby otyłej. Warto więc zadbać o zredukowanie zbędnej tkanki tłuszczowej. W tym celu należy wprowadzić do swojego życia zdrowe nawyki żywieniowe i zadbać o codzienną aktywność fizyczną. Skutki takiego postępowania powinniśmy odczuć bardzo szybko – nasz organizm będzie nam za to wdzięczny.

Gainer – co to jest i dla kogo?

Gainer – co to jest i dla kogo?

fitness-1023270_1920Gainer jest to odżywka na masę, składająca się w większości z węglowodanów oraz z dodatku białek stanowiących od 10 do 20%. Część gainerów w swoim składzie zawiera również inne cenne składniki takie jak witaminy i minerały oraz różne aminokwasy. Do ich funkcji należy przyspieszanie budowy masy mięśniowej, zwiększanie wartości energetycznej diety. Keep reading →

Arginina

Arginina

weights-1474422_1920Arginina jest to aminokwas należący do grupy aminokwasów względnie egzogennych, czyli wytwarzanych w ilości odpowiedniej dla człowieka dorosłego, lecz zbyt małej dla organizmu, który się rozwija lub ze względu np. na stan fizjologiczny wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na ten składnik. Arginina bierze udział w syntezie hormonów oraz występuje w komórkach rozrodczych, gdyż stanowi główny składnik protaminy, białka występującego w DNA męskich komórek rozrodczych. Arginina suplementowana jest często przez osoby w celu wspomagania zarówno przez sportowców zawodowych, jak i osób rekreacyjnie uprawiających sport. Przyśpiesza ona regeneracje organizmu, wspomaga usuwanie toksyn z organizmu, opóźnia proces starzenia organizmu, a więc może stanowić element terapii przeciwstarzeniowej. Dawkowanie argininy wynosi pomiędzy 3 a 8 g. Suplement ten jest bardzo dobrze tolerowany przez organizm. Jedynie bardzo długie stosowanie, bez przerwy może poradzić do wzrostu ciśnienia krwi, jednak przyjmowanie z przerwami pozwala na uniknięcie takiego efektu.

L-tyrozyna

L-tyrozyna

Tyrozyna jest jednym z 20 aminokwasów białkowych budujących organizm człowieka. Pozwala ona na prawidłowe funkcjonowanie tarczycy, a co za tym idzie poprawia metabolizm, przyśpiesza regenerację organizmu, zwiększa odporność na stres, zmniejsza uczucie zmęczenia zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Keep reading →

ZMA

ZMA

weights-646502_1280ZMA to suplement diety, którego składnikami jest cynk, magnez i witamina B6. Cynk bierze udział w przemianie białek, węglowodanów i kwasów nukleinowych. Jest niezbędny do syntezy białek, bierze udział w tworzeniu krwinek czerwonych, wpływa na rozwój fizyczny. Keep reading →

Trening aerobowy

Trening aerobowy

weigh-689873_1920Trening aerobowy stanowią ćwiczenia fizyczne tlenowe o ciągłej lub zmiennej intensywności. Tlenowe, czyli takie, w których krew dostarcza odpowiednią ilość tlenu do mięśni. W trakcie wykonywania tego treningu źródłem energii jest przede wszystkim tłuszcz. Jest to wysiłek o małym i umiarkowanym natężeniu oraz występuje on we wczesnej fazie ciężkiego wysiłku. Keep reading →

Efektywny trening siłowy

Efektywny trening siłowy

weights-664765_1280Trening na siłę, stosowany w takich dyscyplinach sportu jak podnoszenie ciężarów, trójbój siłowy czy w sportach sylwetkowych wymaga odpowiedniego przygotowania. Przede wszystkim przed przystąpieniem do ćwiczeń prowadzących do zwiększenia siły, należy około roku prowadzić trening ogólny, aby przygotować cały organizm do ogromnych przeciążeń, które będą się pojawiać, gdy rozpocznie się praca nad zwiększaniem siły. Keep reading →