Właściwości lewoskrętnej witaminy C

Właściwości lewoskrętnej witaminy C

Witamina C i jej zastosowanie jest powszechnie znane, jednakże warto zwrócić uwagę na właściwości jej lewoskrętnej formy. Jest ona najskuteczniejsza w leczeniu, również wykazuje dużo lepszą przyswajalność od wariantu prawoskrętnego, który przez wielu lekarzy uważany jest wręcz za szkodliwy. Typ skręcenia witaminy zależy od ułożenia cząsteczek. Lewoskrętna witamina C występuje naturalnie w przyrodzie m. in. w owocach dzikiej róży i aceroli. Keep reading →

Beta-alanina

Beta-alanina

Jednym z ważnych składników suplementów, dostępnych dzisiaj na rynku, jest beta-

betketaate

alanina. Naturalnie występuje ona w czerwonym oraz w białym mięsie. Polecana jest wszystkim tym, którzy na co dzień uczęszczają na siłownię lub ćwiczą w domu. Głównym celem, dla którego jest ona używana, jest zapobieganie spalaniu mięśni, tzw. katabolizacji. Następuje to zazwyczaj po bardzo intensywnych treningach.

Zalety beta-alaniny

Beta-alanina dodatkowo sprawia, że nasze mięśnie są lepiej dotlenione. Pomaga to osiągać lepsze wyniki na siłowni. Zakłada się, że codziennie powinniśmy przyjmować od 3 do 8 gram beta-alaniny. Stosuje się ją zarówno przed, jak i po treningu. Najpopularniejszym sposobem jej przyjmowania są różnego rodzaju suplementy. Często występuje w parze z kreatyną, którą często wybierają osoby regularnie trenujące. jest to jeden z ważniejszych suplementów, jeśli chcemy osiągnąć lepsze wyniki na siłowni i zbudować mięśnie. Warto więc sprawdzić obecne na rynku produkty i wybrać taki, który najlepiej spełni nasze oczekiwania.

Jak zredukować tkankę tłuszczową

Jak zredukować tkankę tłuszczową

Co jest najczęściej powodem, dla którego decydujemy się na rozpoczęcie regularnych treningów i modyfikację swoich nawyków żywieniowych na zdrowsze? Jak powszechnie wiadomo, najczęściej jest to chęć utraty zbędnych kilogramów, czyli redukcji tkanki tłuszczowej. W dzisiejszych czasach coraz większa ilość ludzi prowadzi siedzący tryb życia. Nie wpływa to dobrze ani na nasze zdrowie, ani na naszą sylwetkę. Brak regularnej aktywności fizycznej i nieodpowiednie odżywianie prowadzą do nadwagi, a następnie do otyłości. Wbrew temu, co większość z nas myśli, otyłość nie jest tylko problemem natury estetycznej. Nadmierna ilość tkanki tłuszczowej może przyczyniać się do wielu groźnych chorób, a także do obniżenia komfortu życia osoby otyłej. Warto więc zadbać o zredukowanie zbędnej tkanki tłuszczowej. W tym celu należy wprowadzić do swojego życia zdrowe nawyki żywieniowe i zadbać o codzienną aktywność fizyczną. Skutki takiego postępowania powinniśmy odczuć bardzo szybko – nasz organizm będzie nam za to wdzięczny.

Gainer – co to jest i dla kogo?

Gainer – co to jest i dla kogo?

fitness-1023270_1920Gainer jest to odżywka na masę, składająca się w większości z węglowodanów oraz z dodatku białek stanowiących od 10 do 20%. Część gainerów w swoim składzie zawiera również inne cenne składniki takie jak witaminy i minerały oraz różne aminokwasy. Do ich funkcji należy przyspieszanie budowy masy mięśniowej, zwiększanie wartości energetycznej diety. Keep reading →

Arginina

Arginina

weights-1474422_1920Arginina jest to aminokwas należący do grupy aminokwasów względnie egzogennych, czyli wytwarzanych w ilości odpowiedniej dla człowieka dorosłego, lecz zbyt małej dla organizmu, który się rozwija lub ze względu np. na stan fizjologiczny wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na ten składnik. Arginina bierze udział w syntezie hormonów oraz występuje w komórkach rozrodczych, gdyż stanowi główny składnik protaminy, białka występującego w DNA męskich komórek rozrodczych. Arginina suplementowana jest często przez osoby w celu wspomagania zarówno przez sportowców zawodowych, jak i osób rekreacyjnie uprawiających sport. Przyśpiesza ona regeneracje organizmu, wspomaga usuwanie toksyn z organizmu, opóźnia proces starzenia organizmu, a więc może stanowić element terapii przeciwstarzeniowej. Dawkowanie argininy wynosi pomiędzy 3 a 8 g. Suplement ten jest bardzo dobrze tolerowany przez organizm. Jedynie bardzo długie stosowanie, bez przerwy może poradzić do wzrostu ciśnienia krwi, jednak przyjmowanie z przerwami pozwala na uniknięcie takiego efektu.

L-tyrozyna

L-tyrozyna

Tyrozyna jest jednym z 20 aminokwasów białkowych budujących organizm człowieka. Pozwala ona na prawidłowe funkcjonowanie tarczycy, a co za tym idzie poprawia metabolizm, przyśpiesza regenerację organizmu, zwiększa odporność na stres, zmniejsza uczucie zmęczenia zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Keep reading →

ZMA

ZMA

weights-646502_1280ZMA to suplement diety, którego składnikami jest cynk, magnez i witamina B6. Cynk bierze udział w przemianie białek, węglowodanów i kwasów nukleinowych. Jest niezbędny do syntezy białek, bierze udział w tworzeniu krwinek czerwonych, wpływa na rozwój fizyczny. Keep reading →