Dawkowanie BCAA

weights-820144_1280BCAA, czyli Branched Chain Amino Acid to aminokwasy rozgałęzione, takie jak leucyna, izoleucyna i walina. Aminokwasy te są to aminokwasy egzogenne, co oznacza, że organizm sam nie potrafi ich produkować i muszą być one dostarczane z zewnątrz z pożywieniem. Wspomagają one budowę masy mięśniowej, a także redukcję tkanki tłuszczowej, przyśpieszają regenerację organizmu po treningu, regulują poziom cukru we krwi. Dawkowanie BCAA jest zależne od rodzaju wysiłku, jego intensywności oraz czasu trwania. Zazwyczaj stosuje się 0, 08 g do 0, 2 g na 1 kg masy ciała, co daje dla osoby o masie ciała 70 kg od 5, 6 g do 14 g w ciągu doby. Aminokwasy rozgałęzione w zależności od przyjętej taktyki, przyjmuje się przed treningiem w celu dostarczenia ich do ustroju, aby w momencie zapotrzebowania organizm mógł je natychmiast wykorzystać; w trakcie treningu, zazwyczaj, gdy trening trwa dłużej lub po nim wykonywane są jeszcze dodatkowe ćwiczenia, lub po trening w celu przyśpieszenia regeneracji organizmu i przyśpieszenia budowy mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *