Jakie białko wybrać?

gym-room-1181816_1920Rola suplementów białkowych opiera się na wspomaganiu rozbudowy i regeneracji mięśni w treningach. Ten składnik znaleźć można w ogromnej liczbie produktów spożywczych na przykład w mięsie, nabiale, orzechach lub roślinach strączkowych. W przypadku treningów intensywniejszych zachodzi jednak potrzeba sięgnięcia po odżywkę białkową, najczęściej sproszkowaną, która zawiera w sobie duże stężenie tego składnika. Wspomniane odżywki dzielą się na kilka rodzai – głównymi z nich są koncentraty i izolaty. Pierwsze z nich zawierają w sobie od siedemdziesięciu do osiemdziesięciu pięciu procent czystych protein, ich stężenie w drugiej kategorii sięga natomiast aż dziewięćdziesięciu pięciu procent! Jeśli chodzi o „naturalne” produkty, tam białko dzieli się na to pochodzenia zwierzęcego oraz roślinne. Białko zwierzęce nazywane jest pełnowartościowym, ponieważ zawiera w sobie wszystkie dziesięć aminokwasów potrzebnych, żeby nadać to miano. Po treningu zalecane jest białko serwatkowe, przed snem dobrze spożyć białko kazeiny, które wchodzi w skład trzech czwartych białek mleka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *