Trening split na masę

Trening split to inaczej trening dzielony. Polega na ćwiczeniu każdej partii mięśni oddzielnie, przeciwnie do full body workout, czyli ćwiczeń obwodowych – całego ciała podczas jednego treningu. Taki schemat ćwiczeń to najskuteczniejszy sposób na zbudowanie masy mięśniowej i wyrzeźbienie sylwetki. Warto pamiętać, ze plan treningowy w formie SPLIT jest niezwykle wymagający, trzeba więc mieć już wyrobiona wytrzymałość i niemało siły by mu sprostać. Każdą partię mięśniową ćwiczy się raz w tygodniu, wykonując od 4 do 6 ciężkich ćwiczeń w 4-5 seriach po kilkanaście powtórzeń. Wpływa na przyrost masy mięśniowej, ale również wyrzeźbienie sylwetki oraz ogólne zwiększenie siły i wytrzymałości. Odpowiednie modyfikacje w planie treningowym mogą sprzyjać osiąganiu lepszych wyników tylko w jednym wspomnianym obszarze. W tym rodzaju treningu ważna jest systematyczność i wytrzymałość. Ważna jest również odpowiednia dieta boga w białko, oraz suplementacja pozwalająca na szybsze zwiększenie masy mięśniowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *